Gündem Gazetesi

‘SAHNEDEN BİRAZ’, ‘SEVGİLİ ÇOCUKLAR’DA!

Mottosu, sahnede ‘gerçek’ olan şeylerin tamamı ile ilgilenmek ve  ‘gerçek sanat’ ile çok gerçek bir alışveriş içerisine girmek olan, yeni nesil kültür sanat yapısı ‘Sahneden Biraz’,‘18 Mayıs 2024 Cumartesi’ günü-saat 20:30'da, ‘Sevgili Çocuklar’ da!

15 Mayıs 2024 Çarşamba 15:54

‘SAHNEDEN BİRAZ’, ‘SEVGİLİ ÇOCUKLAR’DA!

‘SAHNEDEN BİRAZ’, ‘SEVGİLİ ÇOCUKLAR’DA!

Mottosu, sahnede ‘gerçek’ olan şeylerin tamamı ile ilgilenmek ve  ‘gerçek sanat’ ile çok gerçek bir alışveriş içerisine girmek olan, yeni nesil event değerlendirme yapısı ‘Sahneden Biraz’, ‘18 Mayıs 2024 Cumartesi’ günü saat ‘20:30’da, ‘Galata’da Bir Oyun Yeri’ sloganıyla yola çıkan alternatif gösteri mekanı ‘Bahçe Galata’da, üç özel gösterim yapmaya hazırlanan Performans Sanatçısı ve Çağdaş Danscı ‘Salvatore Cataldo’- nun disiplinler arası performans çalışmasında! 

screenshot-20241218-004653-instagram-003.jpg‘Sevgili Çocuklar’ isimli performans, adından kaynaklı yanılsama nedeni ile ‘çocuklar için mi’ düşüncesini akla getirse de, hedef aldığı kitle yetişkin’ler ve öyle hissetsin ya da hissetmesin yaş grubu bu olan kişiler.

sahneden-biraz-088.jpgHatırında kalan kadarıyla yaptığı aktarımla ergenlik yıllarına denk gelen ‘16-17’ yaşlarında İstanbul’da yaşama şansı yakaladığı için bir dil olarak Türkçe’ye de hakim olan, metni, içeriği ve konsepti aynı zamanda sahnede işin kendisini de performe eden İtalyan Performans Sanatçısı ‘Cataldo’ ya ait olan ‘Sevgili Çocuklar’ adlı çalışması, yer yer gereğini yerine getirerek sunduğu güçlü öğeler ile tam bir performans’, yer yerse beden odaklı bir hareket düzeni içinde sadece kişinin bu akışı metne monte etmesi sonucu doğan büyüleyici bir dans.’

screenshot-20241216-113048-gallery-009.jpgGösteri Sanatları Profosyoneli ‘Ares Kıvanç Dönmez’, ‘Türkiye Yakın Dönem Tarihi’ne ‘Gezi Olayları’ olarak geçen ‘Gezi Parkı Direnişi’n- den hemen sonra bir cinayete kurban giderek yaşamını yitiren Performans Sanatçısı ‘Arascan Dönmez’ i de anarak, ‘Salvotore Cataldo’nun performansı ile ilgili olarak şöyle bir açıklamada bulundu:

ares-kivanc-kose-ana-foto-son-076.jpg“Ülkemize sunduğu gösterme biçimi nedeniyle bu kadar çarpıcı nitelikte bir  performans projesi’ nin, gerekli bütçe sağlanarak gelmiş olması acayip derecede heyecan verici.

screenshot-20241218-020738-gallery-002.jpgDaha önce bir nedenle hiç denk gelmediğimiz, zaten istesek de kolay kolay gelemeyeceğimiz ‘Salvatore Cataldonun, bir İtalyan’ olarak zamanında bu ülke topraklarında, üstelik de ‘İstanbul’ da yaşadığını bilmekse, hayret verici. Biz onu değil ama o bizi biraz biliyor.

screenshot-20241218-001627-instagram-005.jpgTabi bu kadar der ve geçersek son derece sığ kalır. Bunun olmaması için ‘Türkiye’nin En Uzun Soluklu Radikal Erkek Performans Sanatçısı ‘Aras- can Dönmez’i hatırlamam ve onun kadar radikal olup olmadığını henüz bilmesem de, yaptığı işin içeriğinden yola çıkarak yakın durduğunu hissettiğim ‘Cataldo’ ile ilişkisini kurmam, bu noktada boynumun borcu!

screenshot-20241217-233820-gallery-001.jpgSon derece radikal işler yaptığı bir sürecin gereği olarak radikal bir harekete kurban giderek hayatını radikal bir biçimde kaybetmişti. 

screenshot-20241218-020738-gallery-003.jpgNaaşı, öldükten tam bir yıl sonra vasiyetine uygun olarak, çeşitli nedenler- den ötürü, standardın oldukca dışında bir operasyonla ve gecikmeli bir şekilde ‘Avusturya’ya kaldırılan ‘Arascan’ ın, cenaze merasimi sırasında da aksilikler bitmek bilmemişti. Beklenmedik bir şekilde yağmaya başlayan  sağanak şeklindeki yağmur tabutu merasim yerinden çekip uzağa itmişti. 

screenshot-20241217-234539-gallery-001.jpgEn son olarak ‘Viyana’ da bir binanın önünde görülmüş olmasının dışında ne yazık ki akıbetine dair başka hiçbir ipucu vermiyor.

screenshot-20241218-000022-gallery-001.jpgBugün cesedinin ihtimal dahilinde, içinde olduğu varsayılan tabutunun ‘Viyana’ açıklarında olduğu bilinse de, kendisi ile ilgili net bir bilgi yok.

screenshot-20241218-020738-gallery-004.jpgTuna Nehri’ ne düşmüş olabileceği de hesap edilenler arasında. Maalesef ‘performans sanatı’nı, bu sanat dalının esaslarını yerine getirerek yapmak büyük bir cesaret işi ve o cesarete sahip olmak da yetmiyor, başladığı gibi sürdürmek için ekseriye bir dayanıklılık gerekiyor. 

screenshot-20241218-000645-gallery-001.jpgNe zaman değerli ‘Salvatore Cataldo’ gibi genç bir erkek performans sa- natçısı görsem bana ister istemez, adeta otomatiğe bağlamış bir şekilde ‘Arascan’ı hatırlatıyor.

‘Arascan’ın ödediği bedeli ödemeden performans yapan kim Türkiye’de bir performansa öncüyse, bana sanki onun izini sürüyormuş gibi geliyor.

screenshot-20240905-102458-chrome-1-007.jpg ‘Salvatore’nin yaptıkları eğer yazıldığı şekilde doğruysa, -henüz herhangi bir şekilde performansını izlemedim ve en ufacık bir fikre sahip değilim- ‘yüzüne gösteri’ dediğimiz biçimde bir gösteri sunuyor.

screenshot-20241216-180323-gallery-003.jpgYani seyir zevki sunmuyor ve rahatsız ediyor. Bugün rahatsız eden bir göste- sanatçısı da iyi biliyoruz ki, mutlaka sistem tarafından rahatsız ediliyor. 

screenshot-20241216-195051-gallery-004.jpgBenim için izlediğimde önemli olacak olan şey, ‘Salvatore’nin ne kadar rahatsız edici bir şey sunduğu olacak.

screenshot-20241218-020738-gallery-005.jpgBir performans rahatsız edici olma özelliğinin yüzdesi ile ölçülmeli bence. O yüzde bakalım ‘Sevgili Çocuklar’ da kaç ve ne?”

screenshot-20241218-001627-instagram-003.jpg
‘Spoiler’ vermeden potansiyel izleyiciyi tetiklemek için kısa bir okuma sunmak gerekirse ‘tarihsel çıkar’, ‘çatışma’, ‘yargı’, ‘infaz’, ‘hak’ ve ‘adalet’ gibi arayışların, toplumsal düzen ya düzensizlikteki mevcut iç hesaplaşmaları da içine alarak sınandığı, dış koşullar ve bunlara bağlı olarak gelişen ve/ya da gelişemeyen etkenler ekseninde sığıştığı ve çoğunlukla sıkıştığı ‘savaş ve barış sorunu’nu bir izlek olarak sunan ‘Sevgili Ço- cuklar’ adlı performans, tarihi al-sat’ yapanlara bir meydan okuma!

screenshot-20241218-014248-chrome-1-001.jpgSahnede birbiri içine geçmiş ve aynı zamanda birbirinden geçmiş kutular, dünyayı, tarihlere ayıran olaylara örülmüş yatay ve dikey birer yığınlar.

 

Performansın ana objesi olan bu kutular performansta egemen olan anlatı- mın performans sanatçısı ‘Cataldo’ ile sahne takip ışığı konumundalar. 

screenshot-20241218-003641-gallery-001.jpg‘Yeni nesil’ event değerlendirme yapısı ‘Sahneden Biraz’ın, içeri alınan tek ‘bağımsız’ basın/yayın organı olarak, basın özel koltuğunda izleyeceği ve ‘Türkiye Prömiyeri’ sonrası değerlendirmesini yapacağı performans,  3’ gün üst üste gösterim yapacak ve kutularda saklı tarih’i haykıracak! 

screenshot-20241218-003955-gallery-001.jpgTarihleri ‘17-18-19 Mayıs 2024’ olarak takvimlenen oyunun saatleri, her gösterim için değişkenlik göstereceği için, ‘Bahçe Galata’ resmi web sayfasından takip etmek gerekecek. 

screenshot-20241218-004653-instagram-001.jpgBiletler ve gösteri saatleri-koltuk ön rezervasyonu’ gibi konularda tam bilgi ve destek için; ‘tiyatrolar.com’ ve ‘Bahçe Galata Gişesi.’

screenshot-20241216-171516-gallery-008.jpg

Kaynak: Haber Kaynağı
Facebook'la Yorumla

BENZER HABERLER