Gündem Gazetesi

‘SAHNEDEN BİRAZ’IN ‘SEVGİLİ ÇOCUKLAR’ ÇIKARTMASI!

Mottosu, sahnede ‘gerçek’ olan şeylerin tamamı ile ilgilenmek ve ‘gerçek sanat’ ile çok gerçek bir alışveriş içerisine girmek olan, yeni nesil event değerlendime yapısı ‘Sahneden Biraz’,'Sevgili Çocuklar' adlı performansı izlemek için 'Bahçe Galata'daydı!

21 Mayıs 2024 Salı 17:23

javascript:void('16')

‘SAHNEDEN BİRAZ’IN ‘SEVGİLİ ÇOCUKLAR’ ÇIKARTMASI!

Mottosu, sahnede ‘gerçek’ olan şeylerin tamamı ile ilgilenmek ve  ‘gerçek sanat’ ile çok gerçek bir alışveriş içerisine girmek olan, yeni nesil event değerlendime yapısı ‘Sahneden Biraz’, ‘İstanbul-Galata’ ya, Mısır’ topraklarından alternatif gösteri mekanı Bahçe Galata’ nın özel organizasyonu ve proje işbirliği ile getirilen İtalyan Performans Sanatçısı ve Çağdaş Danscı ‘Salvatore Cataldo’nun, ‘Sevgili Çocuklar’ adlı performans çalışmasındaydı!

sahneden-biraz-090.jpg‘18 Mayıs 2024 Cumartesi’ günü, saat ‘20:30’da, ‘Galata’da Bir Oyun Yeri’ sloganıyla yola çıkan alternatif gösteri mekanı ‘Bahçe Galata’da ilk gösterimi gerçekleşen, ‘Salvatore Cataldo’ imzalı ‘Sevgili Çocuklar’ adlı performans, ‘performans takip eder’* ler ve sever’lerle buluştu! 

screenshot-20241218-182813-gallery-001.jpg*:Kültür-Sanat Sözlüğü’ne, Gösteri Sanatları Profosyoneli Ares Kıvanç Dönmez’ tarafından kazandırılan ‘performans takip eder’ tanımı için bu konu ile ilgili olarak ihtiyacınız olan link: 

https://www.gundemgazetesi.net/performans-takip-eder-kime-denir-81933h.htm

screenshot-20241219-012523-instagram-003.jpgFikir, yönetim ve performanstaki imzası İtalyan Performans Sanatçısı ‘Salvatore Cataldo’ya, performans özel asistan yönetmenliği ise ‘Han- nane Khazraeı’ ya ve ışık tasarımı ‘Murat Kural’a ait olan ‘Sevgili Çocuklar’, dünyayı kurgulamak için inşa edilmiş bir şey olarak perfor- mansın doğrudan merkezine aldığı ‘tarih’ kavramını...

screenshot-20241218-184254-gallery-007.jpginsana özgü bir takım trajedisel süreçler’ üzerinden bu trajedilerde imzası olanlar açısından bakıldığında son derece kaygan sayılabilecek bir zeminde, yerine göre devingen yerine göreyse durağan ama son derece olağan bir şekilde incelemeye alıyor. 

screenshot-20241216-162541-gallery-005.jpg‘Küresel kapitalist kriz’ in ironisi ve dünya düzenine hakim baskın ekonomik iradenin, iktisadi ve siyasi dengesi olarak sahnede sanki bir bienal alanı’ndaki yerleştirme çalışması gibi ‘karton kutular’, üzerlerinde yazılı not taşıyan bazılarıyla, performansın hedef aldığı politik süspansiyonlar’a anlık birer giriş, gelişme ve sonuçlar. 

screenshot-20241219-023427-gallery-001.jpg‘1942’de başlayıp ‘45’de sona eren ‘İkinci Dünya Savaşı’ nı, geçmişten bugüne işgal altında olan kutsal toprakları ve kökleri ‘19. yüzyıl’ın sonlarına...Yahudiler’ ile Araplar’ arasında, her ikisi de Orta Doğu’da kendi halkları için egemenlik elde etmeye yönelik milliyetçi hareketlerin doğuşuna dayanan ‘Filistin’ sorunu gibi tarihe sayfa açan ayaklanmalara omurga olan performans, içerdiği militarist öğeler’i sunma biçimi ile vurucu bir güç elde ediyor.

http:// https://www.instagram.com/salvatore_cataldo_artist

ares-kivanc-kose-ana-foto-son-078.jpgGösteri Sanatları Profosyoneli ‘Ares Kıvanç Dönmez’ performansın değerlendirmesini yapmadan hemen önce bir ön okuma gerçekleştirdi. ‘Dönmez’e göre; devletin temelde bir güç tekeli olarak tanımladığı ve cisimleştirdiği egemenlik sisteminin temel yapısını ‘militarizm’ olarak alırsak, bu öğe Performans Sanatçısı ‘Salvatore Cataldo’ nun ‘Sevgili Çocuklar’ adlı performansında, çarpıcı bir şekilde hemen her yerde. 

screenshot-20241218-020738-gallery-008.jpgToplumların bir yandan ‘güvenlik’ ve ‘korku gerilimi’ ile ‘zor’a, ‘şiddet’ e ve yüksek ölçüde ‘tahakküm’e boyun eğdirildikleri, öte yandan da gide- rek bir diğerini canı pahasına yok saymaya, yok edilişini meşru kılmaya varan ‘koyu milliyetçilik ideolojisi’ içinde kıvrandığı bir günümüz dünyası sunuyor.

screenshot-20241218-184805-gallery-001.jpgBu toplumların kendi insanlık durumu’nu kavrama ve bu durumu değiştirme ve/ya da dönüştürme iradelerinin ortadan kaldırıldığı ‘3. bir dünya savaşı içindeyiz ama savaş ilan edilmedi ve dijitaliz ve içinde olduğumuz çağın bir gereği olarak savaşa dijital olarak yemiz. 

screenshot-20241218-185329-chrome-003.jpg‘Kahraman olan gerçekte kim?’ ‘Kim kimin kahramanı ve neden kahraman?’ ‘En büyük kimin en büyüğü ve en küçük kim için o kadar küçük?’ gibi bir çok soru sormaya neden olan bir performans ve ayarlarıyla sürekli oynanan ‘tarih’, ‘Cataldo’nun performansta verdiği ayarla gerçekte hangi tarih’, bunu iyi düşünmeli/irdelemeli!

screenshot-20241219-040324-gallery-001.jpgYazılı tarih, ‘Cataldo’ nun sahnede kendi yazıya geçtiği tarihle eş zamanlı işliyor ve ‘performans takip eder’ ve ‘severler’lerin yüksek dikkatine sunulan şey bu çoklu tarihle finalde yeni bir değerlendirme bekliyor. 

screenshot-20241218-181856-gallery-001.jpg‘Terör’ün ne, ‘terörist’ inse kim olduğu sabit mi yoksa sürekli bir şekilde değişken mi? Performans Sanatçısı ‘Cataldo’nun durduğu yer ile performansın cevap aradığı sorular arasında, bunlar potansiyel ‘performans takip eder’ ler için kendine öncelikli bir yer ediniyor. 

screenshot-20241218-185815-gallery-001.jpg‘Cataldo’, etkileyici performans çalışmasında ayrıca, bir ülkede demokratik hamleleri yapmakla yükümlü olan hükûmetin tesisini kim sağlar?’ ve ‘tesis sağlayıcılar bu tesisi sağlarken ne gibi dinamiklere bel bağlar’ gibi soruları ortaya koyan tekrar sahnelerle meseleyi eşeliyor. 

screenshot-20241218-192000-gallery-001.jpg‘Sevgili Çocuklar’ ın performans bitiminde çözümlemesini yapan Gösteri Sanatları Profosyoneli Ares Kıvanç Dönmez’ le seçkin izleyici kitlesinin de yüzde seksen oranında hem fikir olduğu çözümleme şu: “Bir zaman eki olan ‘dün’ gerçekte hangi ‘dün’ ve ‘bugün’ hangi ‘bugün?’

screenshot-20241218-190255-gallery-003.jpg(...)Performansı izlerken bütünde olanı bir kerede tam anlamayacak olanlar bile, bu soruları sormaya muktedir genel kapasiteleri ile bir çıkarım yapabiliyor.

 

Bu noktada ‘Sevgili Çocuklar’ adlı performans çaşılması, herkes için önemli olan ‘tarihsel yapılanma’nın ‘dün’ ve ‘bugün’ arasında gördüğü köprü görevini sahneye taşıyan işleyişsel bir performativite!”

screenshot-20241218-193150-gallery-004.jpg‘Sevgili Çocuklar’ı izlemeden hemen önce yaptığı açıklamada; “(...)benim için izlediğimde önemli olacak olan şey, ‘Salvatore’nin ne kadar rahatsız edici bir şey sunduğu olacak. Bir performans, rahatsız edici’ olma özelliğinin yüzdesi ile ölçülebilir ancak...O yüzdelik dilim bakalım ‘Sevgili Çocuklar’ da kaç ve ne?” diyen Gösteri Sanatları Profosyoneli ‘A.Kıvanç Dönmez’, performans sonrasında dünya ölçeğinde bir performansın olmazsa olmaz’ özelliği olarak kabul edilen rahatsız edicilik’ ile ilgili olarak ‘Sevgili Çocuklar’ a bir yüzde de verdi:

screenshot-20241218-000645-gallery-003.jpg‘Final sahnesiyle resmen vuruldum. Üzerine düşündükce bir kaç kez daha vurulacağım, biliyorum. Rahatsız ediciliğine gelirsek, benim için yüzdesi bütünle ilişkiyi kurduğumda ‘70-75’ sınırı arasında bir yerde. 

screenshot-20241218-193504-gallery-001.jpgKarton kutulardan ibaret bir sahne düzeni söz konusu olduğu için perfor- manscının performansla olan ilişkisini baştan sona bu kutular üzerinden görememenin ‘down’ ettirdiği yerler oldu. Çünkü bu kutular, güçlü bağlam noktaları kurmak için birleştirici bir unsurdu. 

1000115569-1-001.jpgBunun dışında sergilediği ‘beden performansı’ ile ‘Salvatore Cataldo’ harika bir iş çıkardı ama ola ki ‘Sahneden Biraz’ın özel görüşme sağlaya- rak sunacağı raporu önümüzdeki yıl için bir ‘ön değerlendirme’ olarak alırsa, ‘aşağısı-yukarısı’ olmadan direkt ‘8.0-8,5’ lik bir iş çıkarabileceği kanaatindeyim. Beni bu konuda onaylan en az dört kişi daha oldu ve dikkati yüksek performans takip eder’ ler de hem fikirler benimle.

1000115570-001.jpg‘Bahçe Galata’ya, performans bittikten sonra yeni sezon için, salondaki kalabalıkla tekrar istekte bulunan ‘Sahneden Biraz’, mekan yöneticisi ‘Derya Şahan’dan kesin söz aldı. Performans ülkeler arası sağlanacak trafikle yeni sezonda tekrardan gösterim yapacak.

screenshot-20241218-201547-gallery-001.jpg‘Sahneden Biraz’ bu hafta, ‘Sevgili Çocuklar’ı uluslararası standartta, ilgili kriterleri karşılama yüzdesine göre baz aldığı puan baremi olan ‘10.0’ üzerinden değerlendirecek ve ardından okuyucuya iletecek.

screenshot-20241216-171516-gallery-009.jpghttps://bahcegalata.com/ ’yı sezonun iyileri için takip edin!

Facebook'la Yorumla

BENZER HABERLER