SAHNEDEN BİRAZ’A ‘EMMA CONNOLY’DEN DUVAR!
‘Gösteri Sanatları Profesyoneli-İletişim Koçu’, ve şimdi de ‘Gün- dem Gazetesi Kültür&Sanat Bölüm Sorumlusu’ olan ‘Ares Kıvanç Dönmez’ tarafından hayata geçirilen ‘Sahneden Biraz’ın yayın hayatına başlamasına az kaldı.
‘Bağımsız’ ve ‘alternatif’ event değerlendirme yapısı ‘Sahneden Biraz’, ‘sahne sanatları’nı içine alan eventlerin içinde seçkisine giren nitelikli işleri, ‘değerlendirme yazıları’ yla okuyucuya sunmak için gün sayıyor ve içine girdiği yoğun mesai ile hazırlık süreci de hız kesmeden devam ediyor.
‘10 Temmuz 2024’ tarihi itibariyle okuyucuya ‘merhaba’ diyecek ve ilk yazısıyla yayın hayatına başlangıç verecek olan ‘Sahneden Biraz’, ‘konser’, ‘performans’ ve ‘tiyatro’ zeminli ilerleyecek.
Bu yeni yapıda ‘Dönmez’, takibinde olan bir işi kaleme aldığı değerlendir- me yazısı ile okuyucuya, ‘Sahneden Biraz’ da sunarken, ‘Hayattan Biraz’ adlı bir önceki köşesinde sahip çıktığı değer yargıları ve yanı sıra bazı ilkeleri de aynı şekilde koruyacak.
Yayına giren her yeni yazıda değişmez bir biçimde sunacağı sabit bölümler olacak. Yani her yeni yenilenecek
Görsel: Sanatçı, ‘People Of Print’ üyesi, ‘Emma Connoly.’
Dönmez’in daha önce yazarı olduğu ‘Hayattan Biraz’ adlı köşesinde de yapılandırdığı bir durum olan ‘köşe sabitleri’, ‘Sahneden Biraz’ adlı yeni köşesinde de devam ediyor.
Uluslararası Koçluk Federasyonu ‘ICF’ tarafından ünvanlı iletişim koçu olan ‘Dönmez’, desteklediği ulusal ve uluslararası kuruluşları her yazıda, sabit bir şekilde içeriğe dahil ediyor.
Bunun yanı sıra sokakta yaşayan canlı dostlar ile ilgili olarak da ‘STK’ ve ‘bağımsız kuruluşlar’a destek sağlıyor.
Köşe, Dönmez’in kaleme aldığı yazının olduğu bölüme gelene kadarki yerde, ‘köşe sabiti’ adını verdiğini, aslında bir nevi ‘köşenin kimlik kartı’ olarak düşünmeyi gerektiren bir bölüm içeriyor.
Köşenin mottosundan, ‘Dönmez’in yazar olarak benimsediği ilkelere kadar her şey bu bölümde yer alıyor.
‘Dönmez, değerlendirme yazısını kendi orjinal imzası ile sonlandırıyor ve imzasının hemen altında köşe kapanışı başlıyor.
Bu bölümde devreye giren, “herhangi bir ‘pr ajansı’ndan, ‘sosyal medya danışmanlık’ ve/ya da ‘menajerlik hizmeti şirketi’ nden para alınma- mıştır” notu ile köşenin ‘bağımsız’ ve ‘alternatif’ olan yapısına özellikle dikkat çeken ‘Dönmez’, ‘Sahneden Biraz’ın, siparişle iş almayan bir yapı olmasının önemine değiniyor.
‘Sahneden Biraz’ ın yayın çizgisini bu ‘sabit not’la net bir şekilde ortaya koyan ‘Dönmez’ hemen akabinde sanatçı ‘Emma Connoly’ nin tasarımı olan ‘köşe kapanış duvarı’nı okuyucu ile baş başa bırakıyor.
Görsel: Gösteri Sanatları Profosyoneli ‘Ares Kıvanç Dönmez’ in kapanış duvarından sonra kullanılan ‘köşe sabit fotoğrafı.’
İşte bu duvar çalışması, ‘Yaratıcı Küresel Dijital Sanat Topluluğu’ olarak biline gelen ‘People Of Print’ üyesi, sanatçı ‘Emma Connoly’e ait.
Connoly’nin renklerle olan dansını simgeleyen dijital tablosu ile her yazıda kapanışa geçen ‘Dönmez’, bine yakın eser içinden bunu seçmesinin nedenini, tabloda aktif olan renkleri okuyucunun zihnine döşemek istemesi olarak ifade etti.
Görsel: Sanatçı, ‘People Of Print’ üyesi, ‘Emma Connoly’ nin ‘Sahneden Biraz’ adlı köşe için yaptığı ‘kapanış duvarı’ çalışması.
‘Dönmez’ çalışmaya ilişkin olarak şunları söyledi: “Bize ülke olarak mevcut olandan, sistem olarak sunulandan daha çok renk lazım...Çok renksiziz.
Bu sorunu en azından kendi köşemde az biraz halletmek istedim, kapanışa geçerken okuyucu Emma’nın bu çalışması ile renkledim.”
‘Dönmez’, değerlendirmesine giren eventin puanlamasını sunduktan ve yazıya giriş yapana kadarki aralıkta ilgili sabitleri okuyucuya pasladıktan sonra ‘sahne takip ışığı’ nı yakıyor ve kaleme aldığı değerlendirme yazısı bu noktada başlamış oluyor.
Öncesinde ise, okuyucu herhangi bir şekilde bir kafa karışıklığı yaşayabilir öngörüsü ile, ilgili yazının an itibariyle başladığını belli eden bir not ayrıca sunuluyor.
Böylelikle okuyucu, girişte başlığı ile kendisine okuması için sunulan değer- lendirme yazısının, yapıya ilişkin ‘köşe sabitleri’ ni geçtikten sonra, tam olarak nerede başladığını daha iyi anlayabiliyor.
‘Sahneden Biraz’ yapı olarak sanatla iç içe olan okuyucuya, sanatla iç içe bir köşe sunmayı vaad ediyor.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.